Kiedy myślisz o Toruniu, co przychodzi Ci na myśl? Gotyk na dotyk, słynny na całym świecie Mikołaj Kopernik, a może pierniki? Dla nas — agencji marketingowej Pollyart, Toruń to nie tylko perełka gotyckiej architektury doceniona przez UNESCO, ale przede wszystkim wyzwanie marketingowe pełne możliwości. Kiedy Lokalna Organizacja Turystyczna (LOT) poprosiła nas o pomoc w promocji Torunia, wiedzieliśmy, że to będzie niezwykła podróż.

W tym wpisie opowiemy o naszej współpracy z LOT i o tym, jak lokalne stowarzyszenie z wielkimi marzeniami zyskało rozpoznawalność nie tylko w mieście, ale w całym województwie kujawsko-pomorskim. Jeśli jesteś ciekaw, jak tego dokonaliśmy — zapraszamy do lektury!

Odkryj sekrety Torunia z Lokalną Organizacją Turystyczną!

Od 2003 roku, w samym sercu Torunia działa wyjątkowe stowarzyszenie. Lokalna Organizacja Turystyczna (LOT) to zespół pasjonatów, których połączyła miłość do grodu Kopernika. Ich głównym celem jest promowanie nie tylko miasta, ale także lokalnych przedsiębiorców i ich biznesów.

Lokalna Organizacja Turystyczna postawiła przed sobą ambitne cele. Jednym z nich jest rozpromowanie swojej marki oraz podmiotów turystycznych z nią związanych. W obliczu rosnącej konkurencji na rynku turystycznym oraz zmieniających się trendów wśród turystów, LOT postanowiła zainwestować w nowoczesne rozwiązania marketingowe. Kluczowe wyzwanie dotyczyło tego, w jaki sposób powinny komunikować się poszczególne marki, by mówić spójnym językiem do swoich odbiorców, jak powinny wyglądać wizualnie by zwiększyć widoczność.

Prezes LOT zwrócił się do naszej agencji z prośbą pomocy w spełnieniu założonego planu. Już podczas pierwszych rozmów udało nam się precyzyjnie określić główne kamienie milowe, do których będziemy dążyć.

Zaproponowane działania

Na początek wspólnie zbudowaliśmy strategię promocyjną, uwzględniając dogłębną analizę wcześniejszych działań LOTu w Internecie. Nasze podejście i zakres prac zostały dostosowane dokładnie do potrzeb organizacji.

W trakcie całego procesu odbyło się kilka spotkań, podczas których wspólnie z zaangażowanym zespołem, kształtowaliśmy kluczowe elementy strategi.

Etap strategiczny:

  • Głęboka analiza: Jako lokalna firma bardzo zależało nam, aby wyjść naprzeciw organizacji promującej nasze miasto. Przeprowadziliśmy merytoryczne spotkania z przedstawicielami LOT, którzy pomogli nam zrozumieć, co sprawia, że serca ludzi biją szybciej na myśl o Toruniu. Przeprowadziliśmy dogłębny research na temat stowarzyszenia, zrzeszonych podmiotów biznesowych, a także sprawdziliśmy dokładnie turystyczną konkurencję.
  • Budowanie marki: Zdefiniowaliśmy, jak będzie funkcjonować marka LOTu tak, aby w ten sam czuły sposób co przedstawiciele stowarzyszenia, mówić o Toruniu.

Etap kreatywny:

  • Brief brandingowy: Określiliśmy założenia i wytyczne dla działań promocyjnych tak, aby opowiadać o wydarzeniach w mieście z pasją.
  • Identyfikacja wizualna: Stworzyliśmy nowy model komunikacji graficznej, który miał być wykorzystywany w mediach społecznościowych oraz stronie LOTu w zgodzie z urokliwym, kolorowym logo organizacji.
  • Wsparcie merytoryczne: W trakcie całego procesu nasi specjaliści z radością dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem, aby Toruń mógł w pełni błyszczeć.

Nasza współpraca z Lokalną Organizacją Turystyczną zaowocowała strategią, która jest bliska sercu wszystkich zaangażowanych w projekt. Pokazuje to, jak ważny jest czynny udział wszystkich uczestników przedsięwzięcia i świadomość w procesie tworzenia strategii promocyjnej.

Wyniki, które przekraczają oczekiwania

Kiedy patrzymy na efekty naszej współpracy z Lokalną Organizacją Turystyczną, serce bije nam szybciej. Wyniki mówią same za siebie:

  • Moc w mediach społecznościowych: Wyobraź sobie post, który w ciągu zaledwie tygodnia zdobywa serca i umysły ludzi. Nasz najpopularniejszy wpis z poprzedniego miesiąca osiągnął aż 47 007 wyświetleń, z zasięgiem 25 769 i imponującą aktywnością na poziomie 3 426. Czyż to nie niesamowite?
  • Ogromny skok w zasięgu: Od momentu rozpoczęcia naszych działań, zasięg wzrósł do 572 881, a na Instagramie do 121 043. Odwiedziny na stronie na Facebooku wzrosły do 5 639, a wizyty na profilu na Instagramie do 635. Gdy zestawimy to z wynikami sprzed naszej interwencji — zasięg na Facebooku wynosił zaledwie 3 145, a na Instagramie 33, odwiedziny na Facebooku to 498, a wizyty na profilu na Instagramie to zaledwie 8 - różnica jest zdumiewająca.
  • Filmowe triumfy: Przed naszymi działaniami filmy miały 163 wyświetlone minuty, a 1-minutowe wyświetlenia filmu to zaledwie 21. Teraz? Wyświetlone minuty to niesamowite 62,1 tysiąca, a 1-minutowe wyświetlenia filmu to aż 3,4 tysiąca.

Każdy z tych wyników jest dowodem na to, że prawdziwa pasja, zaangażowanie i skuteczna strategia mogą przynieść niesamowite rezultaty. Czujemy się zaszczycone, że mogliśmy być częścią tej transformacji i nie możemy się doczekać, co przyniesie przyszłość!