Za nami jeden z najbardziej intensywnych czasów reklamowych w systemach Meta i Google Ads, czyli BLACK FRIDAY. W naszym przypadku przygotowania zaczęliśmy już miesiąc wcześniej.

Kluczowym elementem naszej strategii było wczesne planowanie i precyzyjne ustalenie detali kampanii. Skupiliśmy się na ustaleniu wysokości obniżek, czasu trwania promocji oraz dodatkowego budżetu. Te decyzje były podstawą do rozpisania szczegółowej strategii reklamowej w systemach Meta i Google Ads.

Zdecydowaliśmy się postawić kampanie dedykowane wyłącznie Black Friday, aby uniknąć załamania się ogólnych kampanii sprzedażowych. Wyzwaniem był krótki czas nauki naszych reklam. Klient zdecydował się jedynie na jeden dzień obniżek, co stanowiło wyzwanie dla naszych reklam.

W przestrzeni Meta zdecydowaliśmy się na utworzenie kampanii wykorzystującej grupy Advantage +, która dzięki swoim właściwością pozwoliła nam w stosunkowo krótkim czasie dotrzeć aż do blisko 45 tysięcy odbiorców. Ustawienie niestandardowej grupy odbiorców w ustawieniach konta reklamowego, dodatkowo pomogło nam na zdefiniowanie naszej grupy klientów.

W systemie reklamowym Google Ads również postawiliśmy na produktowe kampanie automatyczne Performance Max. Przygotowaliśmy dwa rodzaje reklam - pierwszy zestaw oscylował wokół wzbudzenia zainteresowania promocją, drugi skupiał się na promocji oferty Black Friday. Kreacje kampanii Performance Max zostały wyświetlone ponad 46 tysięcy razy, osiągając koszt zakupu na poziomie 7,89 zł. Działania wspierały dodatkowo reklamy tematyczne w kampaniach brandowych, display'owych oraz remarketingowych.

Niewątpliwym atutem klienta jeżeli chodzi o same kreacje, był wysoko rozpoznawalny brand, dzięki czemu mieliśmy dostęp do contentu bardzo dobrej jakości. Zdecydowaliśmy się na reklamę karuzelową z katalogiem, gdzie wykorzystaliśmy nakładkę z przekreśloną ceną — potencjalna klienta mogła zobaczyć już na poziomie reklamy, ile może zaoszczędzić. Jednak faworytem okazały się kolekcje, które wygenerowały najwyższą sprzedaż.

Kluczowe okazało się skalowanie budżetów w trakcie trwania kampanii reklamowych. Zaczęliśmy od mniejszych budżetów dziennych, a podwyższanie rozpoczęliśmy dwa dni przed obniżkami. Z dnia na dzień budżet wzrastał nawet o 100 %. Nie skorzystaliśmy w tym miejscu z opcji automatycznego skalowania, ponieważ działanie tego narzędzia dodaje jedynie kolejne pieniądze do już wydanej kwoty. Ręczna zmiana stawek dała nam większą kontrolę nad wydatkami oraz pewność, że górny próg budżetu zostanie wykorzystany w dany dzień.

Dzięki przemyślanej strategii, mimo krótkiego działania dedykowanej kampanii reklamowej Meta Ads (20-24.11.2023) udało nam się osiągnąć następujące wyniki:

Liczba zamówień: 242

Wartość zamówień: 159 306,19 zł

ROAS (Zwrot wydatków za reklamę): 42,37

Wydana kwota: 3760,21 zł

Dodatkowo nie zrezygnowaliśmy z działania kampanii naszego głównego lejka sprzedażowego. Dodanie niezbędnych informacji o rabacie Black Friday w copy reklam nie wpłynęło na ich ponowne uczenie się, ale podniosło zainteresowanie kupujących bez dodatkowego podwyższania budżetów na tych kampaniach.

Jak widać na załączonych wynikach, łącznie poprzez samo Meta Ads udało nam się wygenerować 859 zakupów o wartości 54 942,93 zł, przy wydanym budżecie 13 029,92 zł. Średni ROAS wyniósł 41,98, gdzie w pojedynczej kampanii sprzedażowej wyniósł on 53,28.

Kampanie Google Ads w trakcie Black Week osiągnęły następujące wyniki:

Liczba zamówień - 612

Wydana kwota - 3 701,96

Wartość zamówień - 193 730,73

ROAS (Zwrot wydatków za reklamę): 52,33

Przygotowana wcześniej strategia działania i ścisła współpraca z klientem były kluczem do sukcesu kampanii Google Ads. Uczenie maszynowe, wykorzystywane przez kampanie typu Performance Max pozwoliło na maksymalizację konwersji w tym krótkim, ale bardzo intensywnym marketingowo czasie. Nie można zapomnieć o angażującym copy, intrygującym grafikom promocyjnym oraz umiejętnej optymalizacji działań. Dostosowanie copy kreacji, zwłaszcza w kampanii brandowej bardzo wsparło sprzedaż i pozwoliło ma osiągnięcie rekordowego kosztu konwersji wynoszącego tylko 21 groszy. Niezmiernie cieszy niski koszt konwersji wynoszący 6,05zł w skali wszystkich działań prowadzonych w tym okresie.

Nasze doświadczenie i wyniki z Black Friday 2023 stanowią doskonały przykład tego, jak efektywna strategia reklamowa może przyczynić się do znacznego wzrostu sprzedaży i zwrotu z inwestycji. To inspirujący przypadek dla każdego marketera, który chce osiągnąć sukces w świecie cyfrowej reklamy.